keskiviikko 14. lokakuuta 2009

Rytmin treenit

Voihan RymRym kun mie vaan osaisin tehdä kaiken oikein.. :) Rytmin kanssa treenattiin pääasiassa vain kolmea asiaa. luoksetulon perusasento - seuraaminen - leikki. Luoksetulon perusasentoa siis tahitaan sekä 15. viikkoisen että liki 4 vuotiaan koiran kanssa -hienoa :)!

Perusasento:  Elikkäs samalla periaatteella kuin Samperinkin kanssa. Ihan parin askeleen päähän, "kom hit" ja -nakin johdattelemana- oikeaan perusasentoon. Mun pitäisi nyt vain muistaa johdattaa se perusasentoon jo ennenkuin jätkä ehtii iskemään sen perseensä maahan. Jos näin kuitenkin käy -pitäis muistaa korjata se heti. Mutta ihan alussahan tässä ollaan, pikku treenausta pitäisi muistaa tehdä jooka päivä :)

Seuraaminen: Eli nakin voimilla mennään. Lyhyitä pätkiä, tavoitteena nyt vain opetaa pennulle se oikea paikka kulkea. Mikään ei ole niin turhaa kuin alkaa uudestaan opettamaan jotain. Korjata pois vanhasta (samperin kanssa takuten..). Eli lyhyitä pätkiä seurausta ja yltiöonnellisuus aina liikkeen loppuun.

Leikki. Mulla on ongelma. Joka on ehkä heijastunut nyt Samperista. Mä pelkään toivottoman paljon tekeväni jotain, ihan mitä tahansa väärin tän pennun kanssa. Vaikka eihän samperin kanssakaan takuta monissa asioissa mutta jotenkin kun harjoitellaan jotain, vaikkapa seuraamista -olen tosi vakava. Ohjaaja sanoikin aika osuvasti että ketä lasta kiinnostaa noin vakava opettaja joka ei edes hymyile? niimpä. Eli lähinnä tän päivän treenit oli mua kohtaan :D

Yritän muistaa olla iloisempi ja innostavampi -molempien kohdalla.

Niin ja ei ne mun ongelmat vielä tähän lopu. Kuten ylimmässä kuvassa huomaa, teen jotain ehdottomasti kiellettyä. Kyykistyn tota koiraa kohti. Kyllä kyllä, yritän muistaa käyttää enemmän reisilihaksiani ja kulkea "matalana", en pelottavana väkkyränä joka näyttää pennun silmissä siltä että kaadun vähintään sen päälle kohta :)

Voi. Treeniä vaan joka päivä -mulle.

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Rähinäryhmä kiittää palautteestasi!
Valvonta käytössä että huomataan kaikki kommentit :)